USHAŞ Genel Müdürü Behlül Ünver, sağlık turizmi
stratejisinde sadece yurt içinde değil aynı zamanda da yurt dışında da daha
aktif rol üstlenileceğini kaydederek, 30 ülkede irtibat ofisleri kurmayı
hedeflediklerini söyledi.
USHAŞ Genel Müdürü Ünver, Edirne'de bir otelde düzenlenen
Balkan Ülkeleri Sağlık İş Forumu'nda basın mensuplarının sorularını
cevapladı. Türkiye'nin sağlık turizmi hedeflerine değinen Ünver, Kültür
ve Turizm Bakanlığı ile Ticaret Bakanlığı arasında yürütülen iş birliği
sayesinde sağlık turizminde tanıtım faaliyetlerinin koordineli bir
şekilde yürüyeceğini dile getirerek, "USHAŞ olarak HealthTürkiye platformu
üzerinden, Türkiye'nin sağlık hizmetlerini küresel ölçekte
tanıtacağız. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın yurt dışı tanıtım ağını ve Ticaret
Bakanlığı'nın destek mekanizmalarını da kullanacağız. Bu ortaklık, sağlık turizmi
için tarihi bir sıçrama anlamına geliyor" ifadelerini kullandı.
"Otellerdeki her odada karekod
sistemini hayata geçireceğiz"
Türkiye'ye gelen turistlerin sağlık hizmetlerine yönelik
erişimini kolaylaştırmak amacıyla yeni bir karekod sisteminin hayata
geçirileceğini açıklayan Ünver, "Otellerde artık her odada karekod sistemi
geliyor. O karekod sistemi okuttuğunda bizim HealthTürkiye portalına
bağlanacak. Haklarını bilecek. Burada da amacımız turistin mağduriyetinin
önlenmesi. Turistlerimiz, misafirlerimiz aldıkları hizmette sıkıntı
yaşamamaları için bize şikayet edebilecekler. Ayrıca nasıl hareket etmeleri
gerektiği hususunda da o karekodu telefonlarından okuttukları zaman hemen bizim
sayfa gidebilecekler" dedi.
"Türkiye'ye gelen tüm turistler yeni üretilecek rejister koduna sahip
olacak"
USHAŞ Genel Müdürü Ünver, yeni üretilecek olan rejister kodu ile artık
Türkiye'ye gelen tüm turistlerin bu koda sahip olacağını ifade ederek,
"Biz onların sağlık hizmeti almaları konusunda hastanelerle
entegrasyonunu takip edeceğiz. Orada mağduriyetlerin olmaması noktasında
bunları kontrol etmiş olacağız ya da örnek olarak ilgili bakanlık, ilgili ülke
o hastayla ilgili bazen bilgi istiyor. Bunların tek elden takip edilmesi ve
kontrol edilmesi bunlar zaman içerisinde aslında değişim, dönüşüm şekliyle
karşımıza çıkacak olan konular" değerlendirmesinde bulundu.
"Yönetmelik ile USHAŞ regüle edici özellik kazandı"
Resmi Gazete'de yayımlanan Uluslararası Sağlık Turizmi Yönetmeliği
ile USHAŞ'ın hem sağlık aracı kuruluşları hem de sağlık hizmeti
sunucuları için regüle edici özellik kazandığını dile getiren Ünver,
"Yönetmelikte birçok madde getirdik. Komplikasyon sigortası, akreditasyon
süreçleri, hasta memnuniyeti ve şikayetinin kurumların performansını
etkileyeceği bir süreç başlamış oluyor. Bunlar USHAŞ'ın sağlık turizmindeki
somut adımlarıdır" ifadelerine yer verdi.
"Türkiye'ye sağlık turizmi
çerçevesinde gelen hastaların yüzde 23'ü tekrardan gelmek istemiyor"
Türkiye'ye sağlık turizmi çerçevesinde gelen hastaların yüzde 23'ünün
Türkiye'ye tekrar gelmek istediğinin altını çizen Ünver, "Arz talep
dengesi içerisinde yapı kendince oluşuyor. Mesela saç ekiminde çok talep var,
herkes saç ekmeye başladı. Sağlık turizminde doğru işlerin yapılması
lazım. Bunların da dengelenmesi lazım. Bunu yaparken şimdi herkesin elinde
telefon var, sosyal mecralarda bakıyorsunuz. İnsanlar belki doktor değil ama
kendini öyle güzel bir anlatıyor ki pazarlama, reklam veriyor ve insanlar o
kuruma ulaşabiliyor. Herkes araştırmacı da değil. Geliyor, Türkiye'de
plazalarda, kuaförlerde, hatta arabaların arkasında gezer mobil diş
ünitelerinin de olduğu sistemler görüyoruz. Sonra mağduriyet oluyor. Bu
mağduriyet neticesinde de uluslararası basında biz bunu haber olarak görüyoruz.
Herkes bunun farkında olmayabilir. Herkes doğru konuda da hizmet almayabilir.
Bunun da sorumluluğu bizde çünkü bir yanlış uygulama ülke imajınızı zedeliyor.
USHAŞ bunu regüle edecek" şeklinde konuştu.
"30 ülkede irtibat ofisleri kurmayı
hedefliyoruz"
Sağlık turizmi stratejisinde sadece yurt içinde değil aynı zamanda da yurt
dışında da daha aktif rol üstlenileceğinden bahseden Ünver, Balkanlar, Orta
Asya, Afrika ve Avrupa ülkeleri başta olmak üzere 30 ülkede kurulması
hedeflenen irtibat ofislerinin yanı sıra dostluk hastaneleri kurmayı
planladıklarını da dile getirdi.
Ayrıca Ünver, Edirne merkezli olmak üzere Bulgaristan ve Yunanistan'da yeni
merkezler üzerinde çalıştıklarını belirterek, ABD, İngiltere ve Almanya gibi
ülkelerde de özel ihtiyaca yönelik merkezler kurulmasının hedeflendiğini
kaydederek, şu ifadeleri kullandı:
"Örneğin İngiltere'de ağırlıklı olarak diş sağlığı, Almanya'da yaşlı
bakımı ve kozmetik sağlık alanında güçlü bir talep var. Biz de her
bölgenin ihtiyacına göre uzmanlaşmış merkezler kurmayı hedefliyoruz."
"USHAŞ olarak da teşvik konularımız olacak"
Sağlık turizminin artırılmasına yönelik teşvik uygulamalarından da
bahseden Genel Müdür Ünver, "Ticaret Bakanlığımız teşvik uygulamaları
yapıyor. Bununla ilgili pazar araştırıyor, ülke araştırıyor. Sağlık Bakanlığı
bunu hizmet ihracatı olarak görüyor. Biz sağlığın parayla ölçülebilir bir değer
olduğunu düşünmüyoruz. İnsanlar bir maliyete katlanıyor. Neticede, sağlıkta
kullanılan teknoloji yüksek teknoloji ve bunun da talep edilebilir ve doğru
olması gerekiyor. Bu da parayla oluyor. Onun için bunun doğru bir zemine
oturması lazım. Biz de bu konuda teşvik konusunda sadece Ticaret Bakanlığı'nı
referans almayacağız. Biz Sağlık Bakanlığı olarak, USHAŞ olarak da
teşvik konularımız olacak. Kamu özel iş birliklerimiz olacak. Sektörün önünü
açıcı çalışmalarımız olacak. Evet para boyutu olacak ama diğer taraftan da
hizmet boyutu da olacak" diye konuştu.